Balıkesir İl Koordinatörlüğü

Zeytin Aşkıyla, San Francisco'dan, Havran’a


Balıkesir Havran ilçesinde hayata geçirdiği yatırımıyla kendi markası için üretim yapmaya başlayan yatırımcımız Muhammet KOŞAN Mimarlık mesleği ile ilgilenirken aynı zamanda mutfağa olan özel ilgisinden dolayı zeytinyağı üretim kültüründe de kendisini geliştirdi. Yaklaşık 7 yıldır sektörde faaliyet gösteren KOŞAN Yüksek Lisans eğitimi boyunca Amerika'da yaşadığı şehirlerde ürünlerini pazarlama imkânı buldu bu faaliyetler hem sektörü daha iyi tanımasına, hem de yeni üretim fikirleri geliştirmesine yardımcı oldu.
 
Türkiye’de tüm zeytin bölgelerini inceledi.
Mutfakla olan özel ilgisi ve yoğun ilişkisi zeytinyağını daha sık kullanmasına sebep oldu. Bir yandan Mimarlık mesleği bir yandan da doğa ve sağlıklı yaşamla ilgili çalışmalarına devam etti. Hatay'dan Kuzey Ege'ye kadar tüm zeytin bölgelerini ve birçok üretim tesisini inceleme fırsatı bulan yatırımcımız, Yaklaşık iki yıl boyunca San Francisco'da yaşadı, iç mimarlık üzerine yüksek lisans yapıyorken bir süre sonra kendi yemeğimi yapmak için yola koyuldu. Market alışverişlerinde farklı ülkelerin zeytinyağlarını görüp, hepsini denedi. İtalya, İspanya, Yunanistan, Amerika... Yemeklerde kullanmaya başlayınca zeytinyağına karşı bir özel ilgisi bir sevgiye dönüştü.
Sektöre ilgisi arttıkça, yeni tesisleri ve teknolojileri incelemek için yaptığı çalışmalarda TKDK desteği ile hayat bulan modern tesisleri de görme şansı yakaladı, o süreçten sonra bu desteklerin detayları hakkında bilgi edinmek için Balıkesir İl Koordinatörlüğünün kapısını çaldı. TKDK ile tanışması da bu vesile ile oldu. TKDK'nın Katma Değerli ürünlere verdiği destekleri de öğrendikten sonra yapmak istediği yatırım kafasında tam olarak canlanmaya başladı.
 
2019 Yılında 12 Ödül aldı.
Aldığı eğitimlerle 2019 yılında Sommelier yani uluslararası tadım eğitimini tamamladıktan sonra zeytine merakı olan kitleyle ikili ilişkilerini güçlendirdi. Zamanla yurtdışı markası olan Fresh Future markası sadece bir isim değil birlikteliğin tazeliğin ve hep daha ilerisini düşünen bir marka ismi oldu. İlk olarak Amerika pazarında hızlıca büyümeye başladı ardından Amazon’da satışları gerçekleşti. Kaliforniya’da birçok markette satış noktaları oluştu. Zeytinyağı sektöründe 2019 yılında toplam 12 ödül alarak Dünyada sıralamalarına girdi."

Amerika’daki piyasayı ve tüketici taleplerini yakından tanıma şansı yakaladığı için, stratejisini dış pazarlara açılmak üzerine kurdu, öncelikli amacı Türkiye’de üretilen zeytinyağını daha yaygın şekilde tanıtmak. Hedefi Amerika’da kendi marketini açmak, orada ürünlerimi satmak gelecek hayallerinin içinde bir de üniversitelerde seminerler vermek var.
750 metre karelik kapalı alana sahip günlük yaklaşık 10 tonluk üretim kapasitesiyle, 4 kişiye istihdam sağlayan tesiste kendi markasıyla üretime devam eden Muhammet KOŞAN, 2022 yılında yaşama geçen yatırımıyla TKDK'dan 6. çağrı döneminde sunduğu projesiyle 1.109.329 TL hibe aldı.